Debatten om arv og miljø over

Meland Konsernet har i sommer tatt på seg å teste de helt store spørsmålene i verden, og allerede etter to dager på «team building» kan vi legge frem det første resultatet. Vi presenterer i dag bevis som avslutter arv- og miljødebatten, og konkluderer at det dreier seg om miljø,  arv betyr Ingenting.

Dermed er det ikke lenger behov for langtrukne kulturkrigdebatter i Dagbladet. Sosiobiologene er i ferd med å pakke sammen as we speak. Evolusjonspsykologene må dobbeltsjekke et par av de helt objektive funnene sine først, men starter fra uke 30 med dekonstruksjon av kjønn. Harald Eia har avlyst programmet sitt på NRK og skal istedenfor lage noe artig basert på queer teori på Radio Hele Norge.

Bevis 1:

Konsern Sjefen (29) etter kveldstur sammen med sitt biologiske opphav (67).

Konklusjon: Ingen springe-rett-opp-fjellside-gener overført. 15 år i destruktivt, flatt bymiljø har satt dype spor.

DSC00608[1]

Tilleggsillustrasjon: Den aller eldste nyter utsikten alldeles oppreist:

pappa

Bevis 2:

Konsern Sjefen møter snø, regn, isbre og generell motstand på vei opp Hornindalsrokken:

motstand

Tilleggsillustrasjon: Resten av Meland Konsernet (alder: 38, 64 og 67) møter snø, isbre, skodde, regn med å gå videre.

fjell

(Årsaken til at de knapt er synlige er lang avstand mellom Konsern Sjefen og resten av Konsernet, som kan skimtes langt der framme som en prikk.)

Konklusjon: Ingen tåle-regn-isbre-bratta-gener overført. Asfalt og eksos er det som har fått prege mønsteret på the blank slate.

5 kommentarer

Lagret under Uncategorized

5 Svar til “Debatten om arv og miljø over

  1. Det kan bare være én forklaring som stemmer overens med Darwin’s jernlover: Du er adoptert, og stammer egentlig fra byslekt. Heldigvis finnes det genterapi som kan bøte på dette. Det tilbys bl.a. av et firma som heter Elixia.

  2. Adoptert – ikke adoptert..hmmm, hva slags rolle spiller egentlig det?

    Hadde jeg holdt meg i det sunne bygdemiljøet ville jeg sprunget opp og ned bergsidene og plukket blåbær med en bærplukker samtidig.

    Nå som dette arvegreiene er avslørt som tull er jeg også blitt litt i tvil om jeg er «kvinne». Kjønn er jo en sosial konstruksjon.

  3. Det spiller en kjempestor rolle siden det kun er gener som betyr noe. F.eks. er jeg genetisk forutbestemt til å skrive forvirrende ironiske kommentarer i blogger. Dette er noe mine aner har gjort i århundrer.

    «Nå som dette arvegreiene er avslørt som tull er jeg også blitt litt i tvil om jeg er “kvinne”.»

    Spørsmålet er vel heller om du ønsker å forbli det. Foreslår du setter opp en for/mot-liste.

  4. Du tror på det der naturlig utvalg-greiene? OMG!

    Jeg lurer på om ekstremfeminister og kreasjonister har noen fellesmøter av og til? De har jo noe til felles i alle fall.

    Den lista du etterspør, hmhmhm. Nå føler jeg at du prøver å lure meg utpå her altså.

  5. Stein

    Jeg har lest meg opp på diverse feministisk litteratur det siste halvåret (masse nouer bla.), I mot setning til konser sjefen, er jeg mann. og jeg skjønner ikke følgende:

    Mitt kjønn er en sosial konstruksjon. Derimot er min seksuelle legning biologisk styrt. Helt fra jeg var ganske liten trodde jeg at disse to tinga hang tett sammen, men det gjør de visst ikke.

    Kan kon sern sjef en – når hun/han/det får igjen pusten – forklare meg, evt. finne ut, hva som er forskjellen.

Legg igjen en kommentar

