Jeg og pensjonistpartiet

I dag er en av hovednyhetene på Alltid Nyheter at gamle ikke rekker å komme seg over gata på grønt lyst. Trygg trafikk krever nå at den grønne mannen varer lengre.

JA! JA! JA!

Jeg vurderte å gå inn i politikken i vår, da jeg begynte å sykle til jobben, og oppdaget at sykkelveiene i Oslo er elendige.

Nå går jeg på krykker på grunn av en prolaps som har slått seg ned i kroppen min. Sykkelvei vil jeg ikke lenger bruke penger på.  For på Carl Berner, der jeg bor, rekker jeg bare å komme meg over halve fotovergangen før den røde mannen dukker opp.

Endelig forstår jeg altså de gamle damene som veiver med krykkene sine ute i veibanen. Og jeg avskyr både bilister og syklister (særlig de siste. Fysj!)

Notat til meg selv: Jeg er bare 29 og noen mnd. Jeg er bare 29 og noen mnd!

Litt senere: NRKs søkefunksjonalitet er elendig, men jeg fant saken på NRK Møre og Romsdal. Det var selvsagt det beste dristriktskontoret som hadde laget saken.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Jeg og pensjonistpartiet

  1. «Jeg vurderte å gå inn i politikken i vår, da jeg begynte å sykle til jobben, og oppdaget at sykkelveiene i Oslo er elendige.»

    Nei de er gode de – iallefall desto lenger unna sentrum du er. Ring 3, Groruddalen, ut mot Lysaker, ..

    Men nå for tiden tar jeg buss, og deler derfor din totale avsky ovenfor bilister og syklister, (og egentlig ovenfor andre busspassasjerer også – de som prater, de som tar to seter, de som sitter når jeg må stå, de som blir sinte på sjåføren fordi de gikk på feil buss, de som bare stirrer ut i lufta uten å ta seg til noe, for bare å nevne noen.)

  2. Det var sikkert syklingen som ga deg prolapsen. Kjør bil, slik vi moderne, sivilserte gjør!

  3. Det som vekket sykkelpolitikeren i meg var at Dagbladet flyttet fra Akersgata til Havnelageret. Sykkelveien fra Carl Berner til Havnelageret er i alle fall foreløpig udugelig. Masse veiarbeid og enveiskjørte gater. Også har jeg punktert masse i år. Det er også politikernes feil! Utenfor sentrum beveger jeg meg mindre, men det er flott å sykle til Bygdøy for eksempel.

    Ndg Gilhuus strålende bilforslag har jeg bare ett å si: Du får komme å kjøre meg, siden du utmerket godt vet at jeg ikke berhersker slikt selv.

Legg igjen en kommentar

