Meland-bloggen doblet trafikken på en uke

ALT GÅR OPP HOS MELAND-BLOGGEN (den røde grafen? ikke tenk på den) Den nystartede Meland-konsernet har tatt det norske mediemarkedet med storm. Meland-bloggen vokser formidabelt, ifølge selskapets egen pressemelding. Her fremgår det at trafikken ble doblet sist uke.

– 100 prosent økning i trafikken! Aldri før i historien har Meland-bloggen hatt så mange lesere. Vi spiser markedsandeler fra konkurrentene. Årsaken til suksessen er at vi har fått med oss bunnen av isfjellet. Dessuten vår satsning på å dekke dagens viktigste sak et skritt i riktig retning, sier admistrerende blogger Astrid Meland (29) i pressemeldingen.

En nærmere titt på tallene viser at Meland-bloggen nå har seks lesere, opp fra tre i forrige uke.

Meland understreker at konsernet har inngått strategisk viktige avtaler med samarbeidspartnere, som sender trafikk bare i Meland-bloggens retning, samt reklamerer masse for den, mot tilsvarende reklame hos Meland-bloggen.

– I motsetning til konkurrentene har Meland-bloggen oppnådd sin suksess på kjerneproduktet, og ikke på å utvikle tjenester som yr.no, NRK Super og Nettby, som er juks, sier Meland.

Neste mål for Meland-bloggen er å bli større enn Vampusbloggen (grr!) og ta førsteplassen på TNS Metrix webtopp innen året er omme. Dernest er målet for 2009 å nå alle de seks millionene leserne som faktisk finnes i Norge. Jadda.

Selskapet legger i disse dager budsjettet for 2009, og mange nye satsninger ligger i lufta, blant annet tvungen brukerinvolvering. Meland håper på videre statsstøtte.

– Trygdepengene har vært en viktig gründerstimulans, avslutter Meland.

Oppdatert: En liten konkurrent til Meland Media, Dagbladet.no, melder i dag om «voldsom trafikkøkning i høst». Meland Media bare ler av dette. 13 prosent. Ha!

24 kommentarer

Filed under Uncategorized

24 responses to “Meland-bloggen doblet trafikken på en uke

  1. Baekken

    LOL! Meland-bloggen ruler! Litt skremmende med autoplay og masse lyd som jeg først trodde var grafen. Jaja. Vel blåst!

  2. Du kunne ikke tenke deg å bekle den ledige posisjonen i Meland-konsernet som CSE, Chief Super Executive? Vi trenger din kompetanse til å skjønne hvordan man unngår at videoer autostarter, noe som er kjempeirriterende. Du får opsjoner, sluttpakke, startpakke, stortingspensjon og fallskjerm. Fremtiden er vår! Vi trenger en forandring vi kan tro på!

  3. Tilbaketråkk: Bloggen ikke så død « Norwegian Affairs

  4. I disse krisetider synes jeg det er uholdbart risikabelt av Meland-konsernet å gå så tungt inn dette markedet. Hva er inntjeningsmodellen? «Eh det finner vi ut av senere» holder ikke i 2008 (snart 9). Hvorfor har ikke aksjonærene grepet inn?

  5. Bjørn

    Nå synes jeg du går litt fort fram her. Farlig å vokse mer nå uten å definere eksterne og interne kjerneverdier, partnerstrategi, HR-hjul, suksessevalueringsparametere, human kapital-indeks, forretningsmodelltransisjonssti og innholdsgeneratormotivasjonsmodell.

  6. Haha, Bjørn og Bjørn! Har dere funnet en corporate bullshit-talk generator et sted på nettet? I tilfelle vil jeg ha lenken, jeg trenger den til HR-møtet i morra.

    Bjørn S. peker på en betydelig svakhet i bedriftsstrategien. Inntjening. Så langt forsøker vi å holde kostnadene nede, særlig på overhead.

    Men dere er jo røddige folk. Vil dere bli styreformann og vice president i styret? Stortingspensjon til alle!

  7. Bjørn

    Men har du forhåndsmoderering av kommentarer? Jmfr rødming av skam osv.

  8. Bare første gang en person skriver, deretter kjøres de ut live. Men jeg skammer meg også, men jeg vet ikke hvordan jeg slår det av.

  9. Bjørn

    Ah. Et kompromiss for å komme eieren i møte? Sånt må være lov 🙂

  10. Det er vel kun et tidsspørsmål før Orkla og Schibsted pakker sammen…

  11. Tilbaketråkk: Grunnleggende fedre « annspan

  12. «Men dere er jo røddige folk. Vil dere bli styreformann og vice president i styret? Stortingspensjon til alle!»

    Med glede. (Jeg antar dere har lønn også, ikke bare pensjon.) Men jeg kommer nok til å anbefale en del drastiske omstruktureringstiltak. Jeg må advare om at jeg har en usentimental tilnærming til dette: Tradisjoner, etikk og samfunnsansvar kan være sentrale deler av en marketingstrategi, men hver del av konsernet må betale for seg selv. Jeg kan f.eks. ikke love at denne bloggen kommer til å overleve – uten at jeg dermed har noe annet enn den dypeste respekt for det du har oppnådd her. Jeg legger f.eks. merke til at du allerede har satt av mye plass til annonser i bloggdesignet ditt. Tiltak nr 1 blir altså å fylle den ledige annonseplassen. Det vil først etter at alle rimelige alternativer er utprøvd bli aktuelt med eventuelle stabskutt eller nedleggelser.

  13. Jeg synes du burde outsource laging av drittpakker om grr-konkurrenten, og heller innsource en ny grafikkavdeling som kan lage firedimensjonale løsninger, som vil stå mer i stil med satsingen på post 3.0-teknologi og kunne dra Melandkonsernet inn i isfjellet.

  14. Hehe, gratis bedriftsrådgivning.på.internett.com skal jeg i alle fall starte sammen med deg. Du får drittpakkeoppdraget! Urlen (hold den hemmelig) er vampus.blogspot.com. Sist sett forsvunnet fra laptop på valgvake. To tomme vinflasker observert ved laptop. Jeg forventer resultater og toppen av isfjellet.

  15. Mac’en tålte ikke at jeg helte i den to flasker vin og begynte å surre noe veldig, i tillegg til at skriveleifene begynte å bli merkbart flere. Så da tenkte jeg at det var best at den fikk stå for seg selv og bli edru, mens jeg svinset rundt i lokalet etter Palin-buttons…

    Så det så.

    Dersom dere seks leserne av Meland-bloggen bare holder dere her, så er det fint. Ikke former dere.

  16. (til de som måtte lese innlegget til denne Vampussa. Hun er med på Studio 5, og man kan i grunnen ikke ta de rosa meningene hennes seriøst. Sjekk her: https://astridmeland.wordpress.com/2008/11/05/alarm-politisk-ukorrekt-i-klassekampen/)

  17. Tilbaketråkk: Bar- jenter - Oslo « Astrid Meland

  18. Tilbaketråkk: Om å (ikke) tjene penger på nett « Astrid Meland

  19. Tilbaketråkk: Sweet kittens furry pets « Astrid Meland

  20. Pen blogg, skriver godt og kul humor. Dette kommer nok til å gå bra det!

    Lykke til,
    Peter

  21. Tilbaketråkk: - De elsker i såkalt ”misjonærstilling”. « Astrid Meland

  22. Tilbaketråkk: Albanske prosenter « Astrid Meland

  23. irritert

    Å finne dogmatiske inntjeningsmodeller bør overlates til mellomledernivået i Meland Gruppen. Forøvrig samme sjikt i konsernet som tar på seg oppgaver som skam og rødming.

  24. er dette astrid sin blog?

Legg igjen en kommentar

