Men når El & IT Forbundet vil det, så blir det vel slik da?

Jeg og fagforeninger danser ikke alltid chacha, jeg har lite peil på dem, så dette burde jeg holde kjeft om, men jeg har lattis, og klarer ikke å la være. Oppslag i KK i dag:

El& IT Forbundet krever de norske styrkene ut av Afghanistan

Ja vel, men da er vel den saken i orden da?

For å toppe det hele har KK klasket bilde av Barack Obama og Hans O. Felix (lederen i forbundet), ved siden av hverandre, men bildetekstene VIL UT: Hans O. Felix. VIL BLI: Barack Obama.

Hmmmm. Hvem kommer til å få viljen sin tro? Felix tar vel en telefon til Obama og fikser dette?

Jeg er sikkert naiv når det kommer til dette forbundets innflytelse. Jeg går og koker meg en kålrullett og tenker på fylkeskommunen igjen.

Oppdatert: El og IT Forbundet er en «landsomfattende sammenslutning som organiserer alle lønnstakere innenfor IKT-, energi- og elinstallasjonsbransjen.»

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Men når El & IT Forbundet vil det, så blir det vel slik da?

  1. Alle lønnstakere innenfor IKT-bransjen? Eh, er dere HELT sikre på det?

  2. 37 000 medlemmer. Det er jo veldig bra. Men om jeg er med i IKT-bransjen er det i alle fall feil. De på IKT på jobben vet jeg ikke med. Har aldri sett dem med noe t-skjorter for dette forbundet.

  3. windingstad

    Magisk. Skjønner jeg må begynne å lese KK. Forøvrig superkul blogg du har. Keep it coming.

  4. Folk som jobber med IT er sjelden fagorganiserte. Vi har ikke kultur for det. På den andre siden, folk som jobber med IT refererer sjelden til seg selv som IKT-arbeidere, så kanskje det er en litt annen gruppe de mener?

  5. IT som i jeg bærer datautstyr og har lært meg hvordan en slår den på.

    Ikke IT som i jeg jobber med IT utvikling.

    Jeg ønsker meg en fagforening light slik de har i Danmark.
    En fagforening som kan bidra med rettshjelp og bistand når jeg trenger det, ikke en fagforening som absolut skal mene noe om alt på mine vegne.

    Olds69

  6. Enig. Alle mine kolleger er medlem av NJ, som mener vi må forhåndsmoderere alle debattinnlegg på nettet og kreve at alle oppgir fullt navn (hvordan de få til det er mer uklart).

    Når det gjelder denne fagforeningen så tror jeg de skryter på seg litt i IKT-segmentet.

  7. Det er svært synd at E&I forbundet ikke istedet mener mer om hvorfor IKT-arbeidere burde organisere seg i forbundet, og mindre om hvorfor organiserte i norsk beffals forbund burde slutte å skyte vilt rundt seg i land langt unna.

    IKT – bransjen har skandaløst lav organiseringsgrad, delvis på grunn av den selvoppfyllende profetien «IKT-arbeidere organiserer seg ikke, fordi de har ingen kultur for det».

    Selv har jeg personlig vervet inn alle ansatte i minst to IKT-bedrifter i Norge for dette forbundet en gang i tiden, for 15 kilo siden. Og nei, det var ikke folk som «bærer datautstyr og har lært seg hvordan en slår den på» som en annen kommentatør her oppe prøvde seg på.

    Jeg tror det hjalp. En av mine venner jobber fremdeles i en av disse bedriftene, og de har nytt godt av det i form av bedre fremforhandlede vilkår. Feks premiering (ellers kalt betaling) for ekstra innsats.

Legg igjen en kommentar

