Bar – jenter – Oslo

Meland-konsernet, som bla. står bak Meland-bloggen, er som kjent et selskap i rivende utvikling (les mer om den formidable trafikkøkningen).

I går, ehem, kveld, fikk en representant fra konsernet en leksjon i søkeordoptimalisering, altså en metode for å øke trafikken på nettsiden sin ved å ta i bruk ord som folk ofte søker på i google.

Det er altså grunnen til at du kan komme til å synes – indisk mat – at det er en del pussige – deilige damer – ord i innleggene på denne bloggen fremover. Horer.

Det aller viktigste, ifølge vår innleide søkeoptimaliseringsekspert, julebord drammen, er å legge inn ord som folk ofte søker på i 1) tittel, 2) ingress og dernest 3) brødtekst.

For å få trafikk fra treff i googlesøk er det visstnok også, lekkert undertøy, viktig å komme opp som treff 1 – 2 – 3 eller 4, ellers kan du bare glemme det. Får du til dette, kan du tjene masse trafikk på bransjens mest oppskrytte hale, the long tail, altså på gammelt, utdatert stoff som du skrev i fjor. Mer om det en annen gang.

I Aftenposten.no har journalistene ifølge mine kilder et laminert ark med 10 punkter over hva de skal ha med i sakene sine, for å øke treffene fra søk. Ser for meg følgende breaking news-situasjon:

Vaktsjef: – Legg ned ALT dere holder på med! Vi har fått inn tips om at det brenner i Møllergata. Skole! 500 elever i bygningen!

– Gunnar, du ringer purken, Lise rykker ut med Audun, han kjører ut fra garasjen nå, husk videokamera! ehhhh, du sikrer bilder fra TV2 Kristian, brann…føkk, ring brannfolka, Tonje!!! Tore, du legger inn søkeoptimaliseringsordene, HUSK I TITTELEN TORE! I TITTELEN! Nei for faen, «Oslo» holder ikke. Husk ingressen også nå da, for guds skyld!

Resultat:

Tittel: Storbrann i Oslo bare to kilometer unna massasjeinstitutt med jenter

Ingress: Det brenner i Møllergata skole, like ved den billige og populære kebabrestauranten King Kong, som fikk terningkast seks i Oslo Puls nylig.

Her er hele lista til Aftenposten-journalistene.

Det finnes også en liste for utviklere.

PS: Dette er et innlegg i serien «Astrid er gammeldags.» Meland-konsernet tar i bruk søkeoptimalisering as we speak.


7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Bar – jenter – Oslo

  1. Ann Baekken

    Søkemotoroptimaliseringstourettes! Genialt! Synes nok kildene dine virker troverdig og på linje med en av mine kilder vedrørende samme emne. Men du skriver: «ifølge vår innleide søkeoptimaliseringsekspert». Driver dere sjekkhefteblogging i Meland-konsernet?

  2. Meland-konsernet har et strengt etisk regelverk, som for øvrig er under oppdatering i disse dager. Global Awareness Paradigmer vil stå sentralt. Et viktig e-verktøy i prosessen finner du her: http://startupista.com/corporate-bullshit-generator/

    Har du noe du vil klage på, send det til meg COB (close of business.), det vil bli vår meta-prioritet neste uke, vi er opptatt med utarbeidelsen av julebordpolicy inneværende uke.

  3. Du glemte linker i triggerordene, beibi😉

  4. Hæ??? Fortell meg! Hvor er triggerordene, din luring?

  5. De ordene leseren leter etter og søker etter, om jeg ikke tar feil. Linker veier mer en ord, trur eg.

    Kul blogg du har🙂

  6. Tilbaketråkk: Sweet kittens furry pets « Astrid Meland

  7. Kostelig, Astrid!
    Liker dårlig at lista ligger ute på den måten – for når alle gjør det, blir jo vitsen borte. Kan trøste deg med at det laminerte arket fortsatt er det aller, aller siste vi tenker på når det smeller. Det må bety at vi fortsatt har mye å gå på…

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s