Ungdomstida er definitivt over

I dag har vi spist en hel pose Twist foran TV’n.

Og:

Jeg kjøpte den fordi den var på tilbud.

Tegnene kommer snikende. De har vært her en stund. Jeg har tenkt på dette før:

Reserverer meg ikke mot reklame i posten, for da kan jeg gå glipp av gode tilbud fra nærbutikken.

Har litt penger i banken («buffer»).

Har tapt litt på aksjefond, men selvfølgelig ikke veldig mye.

Handler på innvandrerbutikker, men bare fordi poteter, gulrøtter og kålrabi er billig der.

Var i utgangspunktet skeptisk til kjøpesenter, men liker det nå grunnet enkel parkering og at alt er under samme tak.

Kjøper av og til pølse i brød/lompe (wiener) på bensinstasjoner fordi det er praktisk, men er egentlig skuffet over bensinstasjonene nå til dags som ikke har greie på bil.

Står en del i kø på posten for å få ordnet saker og ting.

Glad i idrett, men bare klassiske øvelser. Fortsatt skeptisk til skøyting.

Ettermiddagskaffe kl. 19.00, til Dagsrevyen. Faste måltider.

Liker ikke sjokolade med peanøtter og karamell (Japp, Snickers). Helst rene typer, Melkesjokolade, Firkløver, Marsipanbrød og Troika er også godt. Engelsk fylt blanding, brigdeblanding og all slags konfekt.

Spiser av og til ute. Liker steder der man får store porsjoner og så mye poteter man orker.

Har strykejern og styrkebrett. Liker ikke microfiberkluter og lignende. Gulvfille og gamle t-skjorter og vanlig grønnsåpe er det som skal til for å få huset rent.

Synes ikke det er nødvendig å gjennomføre standardøvelsen, trendpakka, men vet litt om hva som er hipt og kult ja.

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Ungdomstida er definitivt over

  1. Audun Ulshagen

    Parkeringsmulighetene er jo veldig viktig for oss.

    Tror ikke du skal bekymre deg for mye. Her sitter vi ca 30 cm fra hverandre og prater gjennom mediet elektronisk datakommunikasjon. Det er veldig 2008.

  2. Jeg og min bror prøvde å finne ut når vi var blitt voksne (det er selvsagt rundt ti år siden). Du vet du er voksen når:
    – Du første gang hører etter når de snakker om renta på radioen.
    – Du polerer bilen en fin lørdags formiddag.

  3. «Liker ikke sjokolade med peanøtter og karamell (Japp, Snickers). Helst rene typer, Melkesjokolade, Firkløver, Marsipanbrød og Troika er også godt. Engelsk fylt blanding, brigdeblanding og all slags konfekt.»

    Hvor står du når det gjelder Helnøtt?

  4. Dere er begge voksne, ja, ingen tvil. Forresten så er det flere tegn:

    Folk som sier «jeg føler meg ikke en dag over 25». (antakelig da minst 10 år eldre.)

    Folk som snakker om alderen sin (ulp!).

    Forresten er det siste et stort problem i norsk presse. Det er så mange petiter, på kornet og byliv og jeg vet ikke hva alle disse spaltene heter, om alderen til vedkommende. Og barna han og hun skal få, har fått osv.

    Jeg er skyldig selv, med denne bloggposten. Men fra nå av starter jeg følgende opprop til journalister: Skriv mindre om hvor gammel/ung du er/føler deg i avisa di.

    Skal vi se, taste, taste…opprop.no, var det det?

  5. Helnøtt er bedre enn fruktnøtt. Men ingen av dem er vinnere.

  6. Hahahahahaaa🙂

    Sjokkis: Har du testa Walters Mandler? Fruktnøtt har vært en favoritt siden den kom, men Walters Mandler imponerer.

  7. Walters mandler?? Hva slags firma lager disse nøttene?

  8. Da jeg var 29 begynte jeg å stønne og grynte når jeg skulle reise meg fra sofaen. Det tok bare to år til før jeg også laget slike anstrengelseslyder når jeg skulle sette meg. Vet ikke om det er «voksent» eller ikke, men det er i alle fall trist.

    Ellers har jeg begynt å krydre språket mitt med ordtak og uttrykk som faren min og andre bygdiser født før Krigen kjenner, men ikke så mange andre. Det bør jeg slutte med, eller som jeg gjerne sier «Det er for seint å snyte seg når nasa er vekk».

  9. Snyte seg? Den har jeg jaggu ikke hørt før. Betyr det det samme som den med bjørnen er skutt og tidspunktet man skal selge skinnet på?

    Kroppslig forfall har Meland-konsernet observert i sin midte denne høsten. Vi kunne ikke være mer enig: Det er trist.

  10. Leif

    Ung …

    Vaksen …

    Kvapsen …

Legg igjen en kommentar

