Forbainna gøy

shining

I natt tok Meland Gruppen taxi hjem fra eh, nattarbeidet. Over alt var det unge menn med dress og alt for spisse sko, sammen med damer med knekk i knærne, på grunn av de høye hælene.

– ENDELI NÅN SOM STÅR I TAXIKØA!!!!, ropte taxisjåføren, en kvinne fra Trøndelag, da vi satte oss inn.

– ?

– FOLK TRUR DÆM KAINN STOPPE TAXI OVER ALT! HERREGUD.

– Ehm, ja..

– HAR DU SJETT!? IDDIOT! ropte hun mot en dansende fyr. Også fortalte hun at dette må de holde ut hver julebordsesong, taxisjåførene. Hun manøvrerte kjøretøyet unna festkledde fjortisser som danset noe som lignet fugledansen ute i gatene. Det likte hun ikke.

– HERREGUUUUUD! DU ANE ITJ KOR MY RART VI SJER, fortsatte kvinnen, som har sluttet å gå på julebord selv, fordi hun er så frastøtt av tullballet hun ser ute i gatene.

En dresskledd veivet ut i veien og Meland Gruppens to ansatte uttrykte velplasserte «ja, det er fryktelig» og forsøkte å gjøre oss små og snille i baksetet.

Det passet ikke så godt da at vi forsøkte å forklare hvor vi bodde.

– MOGATA??!! HAHAHAHAHA. JEG TENKER VI SIER UELANDSGATE JEG.

– Eh, nei det er ikke så lurt fordi…

– JEG SIER BARE AT MAN SKAL VÆRE GLAD FOR AT MAN ER KJENT I BYEN JEG.

– Ja, du vet best..

Da vi nærmet oss første stopp hadde hun selvsagt tatt feil, men det ordnet seg, og den ene ansatte i Meland Gruppen gikk av. Resten av veien måtte konsernsjefen sitte alene i bilen sammen med den kvinnelige utgaven av Jack Torrance.  Følgende sms-utveksling ble gjort mellom de to ansatte for å trøste på veien.

Konsernsjef: -Wtf?? Er hun taxidama litt borderline eller? Jeg prøver å være ultrahyggelig her for å unngå å bli drept. Du arver alt i motsatt tilfelle.

Underordnet: – Mai gådd! Du har vel ikke tatt henne med opp i leiligheten!

Konsernsjef: – Kom fra det med livet i behold etter foredrag om hvor mye bra musikk det er på P4. Men hun var virkelig skummel.

Underordnet: – Når det gjelder arv, så merker jeg at jeg er skikkelig sugen på den blå klokka med oransje visere.

Konsernsjef: – Ok, den er din. Skal prøve å gå hjem fremover. Mye tryggere.

Underordnet: – Fikk du taxinummeret hennes? Vurderer å ta henne med på mandagens skumle møte med mine lumpne sjefer. TRE MÅNEDER LØNN? JEG TENKER VI SIER ÅTTE MÅNEDER OG ET TRUSERØSK, JEG, MISTER! (merk at dette altså ikke er snakk om ledelsen i Meland Gruppen, men en annen dustebedrift hun jobber for.)

Konsernsjef: – Dagny kan ordne deg 18 måneders etterlønn, hun har kjørt alle sjefene dine hjem og har noe på dem. DÆM E IDDIOTA AILL SAMMEN!

Underordnet: – Om jeg har noe du kan tenke deg å arve, så har jeg ikke laget samboerkontrakt ennå. Fritt fram!

Velvel. Dette minnet meg på en You Tube-serie som visstnok har vært populær i Trøndelag lenge. Det er Jan Erik som er hovedpersonen, og han snakker i CAPS LOCK han også, akkurat som vår taxisjåfør.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Forbainna gøy

Legg igjen en kommentar

