Ord vi er lei av

Blendahvitt.

Flere?

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “Ord vi er lei av

  1. «Visjoner» (som i «visjonsdokument»)

    Egentlig alle relaterte ord m/kontekst (proaktiv, synergi etc. jf. intra nettet).

  2. Jeg hater «utfordringer». Det finnes jo faen ikke «problemer» lenger!

  3. Tentativ. Men det er nok blitt spesielt utslitt for meg, fordi ordet plutselig ble moderne på jobben.

  4. Fokus og atter fokus.

  5. Når brukes det? Jeg kom til å tenke på «boksen», i fotball altså.

  6. Balløya brukes når man omtaler England/Skottland i fotballsammenheng, Astrid. Spør mannen i huset.

    Boksen er også veldig oppbrukt, ja. Nils Johan Semb elsker å snakke om «boksen», «smartness» og «baller» som «curles» inn foran «kassa».

    Og Bengt Eriksen (ny VIF-direktør) er ferdig i TV2 – da slipper vi å høre mer om spillere som er «outstanding».

  7. særpreg

    hører jeg en eneste ting til bli omtalt som «med særpreg» tror jeg at jeg spyr

  8. «Særpreg», ja…minner meg på:

    «Historisk» – brukes regelmessig om personer og hendelser som er glemt av nesten alle dagen etter.

Legg igjen en kommentar

