– Jeg er enslig OG JEG TRIVES MED DET!!!

Vanligvis gir ordet «reklamefri» meg positive assosiasjoner. Slik er det ikke i romjula, med såkalt reklamefri på TV-kanalene som sender fra Norge.

Programlederne på TV2 gjentar stadig at julefreden er i ferd med å senke seg over landet, men til frokost er det tragedie, til kaffen er det cøliaki, til middag stomioperasjoner og slemme fedre som slår og ruser seg. Glemte jeg de flassende hendene og førerhundene? I de melankolske nattetimene passer det med propaganda for de enslige som på trøstesløst vis forsøker å understreker hvor bra det er å være enslig. (Dette var nesten ikke til å holde ut den gangen jeg var singel. Var dette menneskene jeg skulle identifisere meg med?)

Lavbudsjettsreklamene har selvsagt tilsvarende lav kvalitet. Man kan jo saktens dra på smilebåndet av noen av disse reklamene, men jeg tviler på om alle disse merkverdige forbundene rundt om i landet fortjener reklametiden. Dyrevernalliansen og BarneVakten får nok ikke min støtte uansett.  I 2007 fikk forresten ikke Homofiles ungdomstelefon bli med på reklamegallaen.

Forbudet mot kommersiell reklame på høytidsdagene er forskjellsbehandling av de norske TV-kanalene, akkurat som forbudet mot politisk reklame. Alle andre kanaler kan sende som vanlig, samt trykte medier, nettaviser mm. Jeg synes restriksjonen bør oppheves. Profesjonell TV-reklame er dessuten mye morsommere. Eller hva sier du til:

– Jeg er også enslig! Meld deg inn i Ensliges landsforbund.

Bli medlem i Kystforbundet!

Du kan også, med riktig behandling! Astmaforbundet.

Svaksynte og blinde kan ha nesten alle jobber

– Klart jeg jobber, hva ellers skulle jeg ha gjort?

onskebarn.no

Støtt barn som forbrennes i Etiopoa, childrensburncare.com

LMS oslo lokalforening, en telefon til oss kan være den viktigste samtalen du har hatt på lenge.

NOAH

dyrevern.no Dyrevernalliansen

Ryggmargsbrokk

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “– Jeg er enslig OG JEG TRIVES MED DET!!!

  1. AM

    Mens du er i gang kan du jo prøve å finne ut hvem som har testamentert hele sin formue til WayBack? De har jo svidd av millioner på TV-reklamer og boards i hele år og de henvender seg bare til eks-innsatte som har klart overgangen til frihet og ønsker å hjelpe kommende eks-fanger. Disse burde det gå an å få tak i uten å bombardere hele det norske folk, som for en stor del ikke har gjort andre forbrytelser enn å se på Hotel Cæsar. Kan det være noe som heter Ole Høilands Legat? Meland, tar du saken?

  2. Du ser altså på TV allikevel?

  3. WayBack? Hva er det? Her må antakelig forskes mer.

    Og ja, Bjørn. Jeg ser på TV likevel. Motvillig selvsagt. Motvillig. Fem familiemedlemmer. Lita bygd. En datamaskin på deling. Ski eneste alternative hobbie. Evt. Den Gode Samtale (tema: Kryssord, quiz eller slektskapsforhold) En TV. Romjul. Vært her i sju dager nå. OMG. Jeg så nettopp Bruce Allmighty.

  4. Var det ikke WayBack som ikke kunne dokumentere at de hadde hjulpet en eneste eks-insatt? Mener jeg leste noe om det for noen måneder siden?

    Tvilsomme greier?

  5. AM

    Jeg har sett den saken nå. Det synes klart at de har fått en god del midler, både statlige og støttemidler fra «reklame på alvor». Det gjør imidlertid ikke saken noe bedre. De henvender seg fremdeles til et ultra-smalt publikum, og de bruker de bredeste av brede metoder. Men reklamen er pen, det skal de ha.

  6. Astrid Meland: «Motvillig selvsagt. Motvillig.»

    Jeg sympatiserer. Selv har jeg denne romjulen fått et ytterligere betent forhold til drap- og romantikk-fyllte engelske herskapshus.

  7. Harald

    I halvsøvne her hørte jeg «Har du bare ett øye? Du er ikke alene». Jeg fikk dessverre/heldigvis ikke med meg hvilken interessegruppe dette var. Kyklopsforbundet? Sjørøversambandet? Henning Holstads legat?

  8. Harald

    Edit: Haha, jeg fant foreninga: http://www.nife.no/?meny=om

  9. Du så kanskje bare med ett øye?

  10. irritert

    Apropos ansettelser i Meland Gruppen, hva med denne familien her:

    http://e24.no/spesial/article2835335.ece

  11. Fint etternavn. Kanskje de bor i Pikk, hovedgata i Tallinn?

    Men dessverre, Meland Gruppen har satt igang nedskjæringer allerede, vi er pro aktive med tanke på 2009. Konsern Sjefen driver derfor med avgnaging av venstre arm for tida. Ikke så mye annet å tære på.

  12. Tørket kjøtt av venstre arm gjør seg sikkert om du varmrøyker det før du tørker det. Da kan det nytes akkurat i tide til at syltelabbene har startet oppråtningen i mars neste år.

    Bjørn’s Havregryn, det gjør susen. Havregrøt av vann er nam. Nam.

    Mot ryggmargsbrokk såvel som enslighet kan man, som en venn stadig sier, benytte seg av FAL; Farmakologisk Assistert Livskvalitet. Som jeg så sier videre til min lege: You do the math.

    Legen min er snill, og gir meg akkurat det hun regner ut at jeg trenger. Så slutter jeg å tenke på å gnage av meg min venstre arm.

  13. Ann Baekken

    Kjære direktør,

    En er beæret og gledet over all lenking og øvrig henvisninger til ens egen blogg. Men å bli omtalt som homofil ungdomstelefon synes likevel noe søkt. Ikke at en har noe imot verken homofile eller ungdomstelefoner, en vil nesten si tvert imot.

    Ærbødigst, Annspan

  14. Whatt, Annspan?! Hva har jeg gjort nå, omtalt deg som telefon? Jeg beklager, men før vi kan rykke inn en «Meland retter» må vi vite hva vi har gjort feil. PS: Om det er alvorlig, lover vi en Spetalen-rettelse!

  15. Ann Baekken

    Nåja, ikke noe alvorlig, om jeg skal se stort på det, og det kan jeg jo, siden det er nytt år. Men altså ovenfor her, i bloggposten Deres, har De visserligen lenket til Annspan under dekke av å si noe om ungdomstelefoni? Annspan er altså FOR all lenking, ikke misforstå.

  16. Ehem. Dette har jeg ingen forklaring på. Men som kjent klarte jeg jo å lenke til Labrador og fikk bloggen min på alle saker på Dagbladet. Så ting kan skje. Vi beklager veldig denne lenkefeilen. Annspan har ikke noe med telfonien å gjøre.

Legg igjen en kommentar

