Jeg trodde jeg hadde et fint liv

img_43fe5bc797f601

Morsomme kolleger. Gøyal arbeidsplass. Fine lokaler –  nå er det til og med kommet kunst på veggene. Snill kjæreste. Eget Konsern. Fjongt skiutstyr. Leilighet på deilige Carl Berner. Lønn hver måned.

Nå viser det seg at jeg antakelig hallisunerer. Tre kopper kaffe om dagen  tredobler risikoen for hallusinasjoner.

Egentlig er jeg arbeidsledig, sitter på rævva i trafikkhølet Carl Berner uten en eneste kollega i et imaginært Konsern  med en blogg som ærlig talt er av lav kvalitet, skiutstyret er gammelt, den nyopphengte kunsten i lokalene på jobb er helt malplassert, kollegene vet sikkert alt dette men sier ingenting, kjæresten drikker like mye kaffe som meg og hallusinerte Keria Knightley da han ble sammen med meg.

Oppdatert:  Nå har jammen VG Nett tatt saken. Eller hallusinerer jeg bare? Om noen kjenner noen som noen gang har hallusinert av kaffe, vennligst si i fra.

13 kommentarer

Filed under Uncategorized

13 responses to “Jeg trodde jeg hadde et fint liv

  1. Det er nok riktig. I tillegg besvarer du ikke henvendelser til Konsernet heller.

  2. Det må være pga kaffe. Henvendelse er hallusinert vekk.

  3. Hey, du kødder ikke med Carl Berners plass. Som straff må du drikke kaffen din på Sverres.

  4. Jøss. Visste ikke at Audun hadde verdensrekord i kaffedrikking…

  5. Ow, curses! Det er helt klart at eg hallusinerer denne informasjonen. Så da hallusinerer eg ikkje. Så då hallusinerer eg ikkje denne posten, så da hallusinerer eg…

    Hva kom først av hallusinasjonen og kaffen?

  6. Carl Bernes plass er svært vakker i kaffe-rus. Jeg er på Sverres hver dag. Utenfor da. Venter på bussen.

  7. Kaffe: nå også som lovlig substitutt for hallusinogener! Eller bare et djevelsk reklamestunt fra kaffeprodusentene?

    Som en som stadig prøver å knappe ned til 7 krus om dagen er dette klart en studie jeg bør se nærmere på.

    Så langt erkjenner jeg meg ingen halliser eller merkelige stemmer i koffeintåka. (Skjønt en del sære telefoner om spøkelser, synske og tilsvarende får egentlig en nokså plausibel forklaring der…)

  8. Ooh .. må drikke mer kaffe!

    Forresten:

    «However, they also suggest that people who are more prone to hallucinations could also be more stressed and more likely to consume large amounts of caffeine.»

    Det nevnte du ikke. En skulle nesten tro du jobbet i nettavis?!

  9. Hæ? Trodde du at jeg leste mer enn tittelen og ingressen? Takk for tilliten, men du vurderer meg for høyt.

  10. Jeg leser tittelen og ingressen, og så skumleser jeg til jeg kommer til avsnittet om «eh .. men det kan også være omvendt da!»

    Fungerer hver gang.

  11. Tilbaketråkk: Skepsis blog » Kaffe kanskje ikke noe godt hallusinogen likevel

  12. Hmm; du høres ut som et sitat etter Otto Ludvig: Livet er en jammerdal, men kom et alternativ som er mer lystelig.

  13. Umulius

    «Egentlig er jeg arbeidsledig, ……..den nyopphengte kunsten i lokalene på jobb er helt malplassert.»

    Arbeidsledig men på jobb? Tror du har drukket for mye kaffe og hallisunerer litt :p

Legg igjen en kommentar

