Israelvennene har antisemittiske meninger

Selv om de bibeltro israelvennene elsker Israel og jødene over alt på jord, mener fremtredende skikkelser også at Holocaust måtte til og at bare 10 prosent av jødene  skal overleve dommedag. De er jo ikke kristne.

Dette har jeg skrevet en sak om i Dagbladet.no. Les den her og delta gjerne i debatten.

En liten anektode fra samme miljø. Jeg har siden snakket med en jente som vokste opp i en bibeltro familie. Hun har ikke noe med saken over å gjøre.

Vi snakket om helbredelse utført av snåsamenn. Det skjer så plutselig, hevder mange. Hun fortalte at hun selv trodde hun opplevde noe slikt som barn.  Da bad faren for broren hennes som hadde en fot som var kortere enn den andre. Familien var samlet rundt. Hele familien «så» at foten vokste da faren bad. Det var et under og denne historien gikk hun rundt og fortalte til folk. I dag er hun voksen og ler av det hele. Er det dette som kalles massesuggesjon?

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Israelvennene har antisemittiske meninger

  1. Jeg må bare få skryte litt av Magasinet på nett, det er det klart mest lesverdige noen av dagsavisene serverer på nett.

  2. Tor

    Mange kristne tror på helvette. Dem kan man jo spørre om hvor som var verst: Hitler som drepte jøder fordi de var jøder eller gud som dømte dem til evig pine etterpå fordi de var jøder (ergo: ikke kristne).

  3. nkristiansen

    jeg blir så oppgitt når jeg leser innlegg som dette…

  4. nkristiansen: Mitt innlegg eller det innlegget over? Jeg er forresten åpen for at man kan være oppgitt over begge.

    Takk til Martin for tips! Jeg har endelig fått tittelen raddisjournalist! Juhu!

  5. Du skriv veldig bra saker for tida, Astrid! Heia!

Legg igjen en kommentar

