Dysleksiutbrudd i Forsvaret

forsvaretsdysleksiprogram

Det kan også dreie seg om snikdysleksifisering, særlig blant rekrutene. Forsvaret har jo allerede tillatt hijab, så snikislamiseringen er fullført der. Check.

En del av Forsvaret holder til i Havnelageret, der jeg også jobber. Det er her man har sett de første tegnene til snikdysleksifiseringen. Det dreier seg både om multippelt samskrivingssyndrom i kombinasjon med autoimmunt orddelingsfeils-lymfom og helt vanlige, dumme skrivefeil. Dette kan vi sikkert lese mer om i Forsvaretsforum, om de velger å klasefisere problemet.

Som tidligere omtalt i Meland-bloggen har det samme syndromet også rammet Dagbladet etter at de kom til Havnelageret:

dagblade

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Dysleksiutbrudd i Forsvaret

  1. Å det er så sjiklig irriterende når folk lissom ikke skriver orntlig norsk! Jeg mener: har dere ikke gåt på skole lissom? Hæ? Nei, det eneste som ynskylder dette er folk som skriver dialekt. Bergen über alles. Eller – grådig greit, som jeg ellers kune sagt.

  2. Årsaken til at jeg elsker å rakke ned på andres skrivefeil er at jeg skriver så mye feil selv. Det mener i alle fall leserne mine, og de har nok rett også. Det er imidlertid ganske ofte mailene høres ut som den som Ingvild sendte over her. Samt: Jeg skal slutte å kjøpe Dagbladet (fordi du hadde en og/å-feil, har du aldri gått på SKOLE, din iddiot?)

  3. Det er på tide å ta stilling, Meland: Hva synes du egentlig, sånn heeeelt ærlig, om folk som skriver akkurat som de snakker?

  4. Stian T

    Hahaha, ubetalelig! Skrivefeil i aviser er en ting – så vidt jeg har skjønt er det ofte et visst tidspress knyttet til den jobben. Men skrivefeil i SKILT – det er et kapittel for seg selv.

    (Apropos skrivefeil: er det egentlig lov å bruke tankestreker slik jeg har gjort over? Sikkert ikke. Men(*) jeg skriver i det minste ikke på dialekt.)

    (*): Se der ja. «Men» i begynnelsen av en setning. Skandale. Godt jeg aldri ble journalist.

  5. Fascinerende…. når man først ser skrivefeilene i den ene linjen, så virker det mentalt på de andre linjene som er korrekt skrevet.

    Ved lesing blir da alt feil… Kan også være et symptom på manglende leseselvtillit – også kjent som postgramatisk korrektur.

  6. Postgrammatisk korrektur, du. Dette har jeg ikke hørt om før, men interessant. Er det noe som brer om seg?

  7. Hydra

    Eg trur Per Egil Hegge ville sagt at snikdysleksering var nok. At snikdysleksifisering nærmast er å overdrive.

  8. Sjofel

    Sannelig godt å høre at Dagbladet har fått lagerstatus. Da blir vel neste steg makulering og avbrenning i dertil egnede omgivelser (tenk miljø – giftige avfallsstoffer ligger som tykke avleiringer rundt diskrimineringsfiendtlige artikler). Vil ubrukt statsstøtte bli returnert, eller medgå til gravøl?

  9. Det heter faktisk også Forsvarets Uniformsutsalg… det merkelige er jo at de som jobber i bygget og som ser de feilstavete skiltene hver dag, ikke reagerer. Omtrent som hvis det ligger en død loff på fortauet som ingen bryr seg om å rydde vekk.

Legg igjen en kommentar

