Oh, no! «Kanskje» betyr «dust»

Tidligere har Meland-bloggen med sin dyptpløyende gravejournalistikk avslørt at ord som «fargerik», «med all respekt», «original», «spesielt» også videre i virkeligheten betyr DUST. “Han var i godt humør” betyr dritings dust.

I det siste har jeg hørt mange som sier «Jeg lar meg stadig fascinere av…»

Det må med på lista, fordi det betyr selvsagt dust. «Jeg lar meg fascinere av» er forresten en unødvendig pompøs måte å si det på.

Det ordet man hører oftest som man glemmer at betyr dust, det er «kanskje.» Og dette er alarm altså, for folk sier det hele tiden, særlig til meg! Jeg blir kalt dust 150 ganger i løpet av en dag.

– Jeg synes feriringen av 50-årsdagen til Stoltenberg var kjempemorsom.

– Ja, kanskje den var det?

Betyr «Nei, trokke akkurat det» eller «dust».

Flere ord som betyr dust? Delta i debatten

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Oh, no! «Kanskje» betyr «dust»

  1. Jon Henrik Gilhuus

    Iflg en familiekilde som tidligere var journalist i Se og Hør, er sjarmerende = stygg. Lar du deg fascinere av det?

  2. Jeg liker «interessant» som eufemisme for, vel, alt som er dårlig.

    «Hm. Dette kan gi interessante resultater.»
    «Han hadde noen interessante betraktninger.»
    «Det var da en interessant måte å stave ‘interessert'».

    Etc.

  3. Kjæresten min sa at hun «lar seg fascinere av Jan Fredrik Karlsen».

    Takk til Meland Media for beroligende forklaring av dette i utgangspunktet uforståelige utsagnet.

  4. «Særegen» betyr også dust. Det samme gjelder «egen stil» og «ukonvensjonell».

    Og «mellomleder» betyr dust🙂

  5. Mellomleder er så dust at Meland Konsernet ikke ansetter slike. Vi har bare Konsern Sjef. Men etter forrige ukes sammensling av Berner og Carl Media til Carl Berner Media, ser det ut til at vi får noe overført til oss. De skal straks bli mellomlagspapir.

  6. jeg er ikke fan av folk som begynner setninger med «jeg tenker at». Men vet ikke om det er dust. Men unødvendig mye forbehold er det.

  7. Enig. Det høres dessuten pompøst og selvsentrert ut.

  8. Eg liker «eg tenker at» veldig mykje betre enn «eg føler at», i alle fall om det som kjem etterpå heilt klart er ein tanke og ikkje ei kjensle.

  9. Ellers: Tek sjølvkritikk. Eg kjøper meg ofte tid til å tenke ut kva eg skal seie ved å begynne setninga med «eg tenker at».

    Grem.

Legg igjen en kommentar

