IKKE TENK PÅ MEG, neida, jeg klarer meg så fint alene at

NTB har en tjeneste som de sender ut til alle sine kunder om folk som påstår at de ikke ønsker at mediene omtaler deres fødselsdag. I dag er lista som ligger ute slik, jeg har anonymisert bursdagsbarna:

Følgende ønsker ingen omtale av fødselsdagen.

Publisert: 20.03.2009  11:32

Svein Pedersen, 2145 Hattdal 24. mars
Annmari Hansen, 0543 Oslo 04. april
Gudmund Torbjørnsen, 5487 Høydalen 06. april
Gunnar Didriksen, 0129 Oslo 06. april
Berge Hansen, 0282 Oslo 11. april
Som man kan se dreier det seg ofte ikke om kjente personer, i alle fall ingen Meland-gruppen har hørt om. Men det kunne jo hende kanskje at noen fikk plutselig lyst til å skrive om 50-årsdagen til postmannen i nabolaget. Om man ikke ønsker et slikt oppslag tar NTB saken, og sender ut varsel om hemmelige bursdager til alle sine kunder rundt om i Norge. Da er man i alle fall garantert, eh, noe.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “IKKE TENK PÅ MEG, neida, jeg klarer meg så fint alene at

  1. Dan

    Hmm.. er dette korrekt? Hvor kan jeg henvende meg? Neste år får ikke Stoltenberg omtale…

  2. Du kan sende mail til ntb. De har en egen ansvarlig for bursdagsgreiene. Sikkert lurt om du ønsker litt omtale neste år.

  3. Bernt

    Kan kanskje grunnen være at dette er mennesker som trenger anonymiteten? Folk som har vært utsatt for vold, trusler, eller at noen plager dem? Folk som overhodet ikke vil ha navnet eller adressen sin på trykk slik at personer som er ute etter dem skal finne dem?

  4. Neida, det tror jeg ikke. Det ser ut til å være et ukentlig tilsig av noksagter som vil spre bursdagsdatoen sin. Samt noen kjendiser av og til, som faktisk ikke ønsker omtale.

Legg igjen en kommentar

