Det er umulig å ikke bli kommitert av sånt

Det går en spennende debatt om klipp- og lim og stofftyveri i mediene om dagen. Alle medier føler seg som offer for andres tyveri, og den det er mest synd på, er visst DN.

Det forstår jeg godt. Hver dag har gullavisa fantastiske saker som det er umulig å ikke la seg friste av.  Jeg tror det er fordi avisa gjennomgående har de mest gøyale intervjuobjektene. De ser ofte kjedelige ut, men med en gang de åpner munnen er det juleaften og nyttårsaften på en gang.

I dag siterer jeg, forhåpentlig i tråd med både åndsverksloven og markedsføringsloven, en del av åndsverket til Bjørn Eckblad og Espen Tjersland i saken «Favoritten felt etter maktkamp» i Dagens Næringsliv:

– Jeg er alt for kommitert til Schibsted til å smelle med døren fordi jeg ikke fikk det akkurat som jeg ønsket det, sier Birger Magnus etter at han tapte kampen om å bli sjef i Schibsted i går.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Det er umulig å ikke bli kommitert av sånt

  1. Fint nytt ord! Angående klipping og liming har Dan Carlin mye lurt å si i siste episode av podcasten sin: http://www.dancarlin.com/disp.php/csarchive#Show-151—Owning-The-Story

  2. Jeg synes det maker sense å låne engelske ord der de norske ikke strekker til. Gå språk liberalister!

  3. Jeg synes harselering med språkfeil er de absolutt mest irriterende leserinnleggene i avisene (særlig Aften aften). De starter ofte sånn bedrevitersk»At det ikke går an for folk å lære seg at det heter ditt og ikke datt!!!». Men også konservative språkforskere som er livredd for at engelsken overtar for norsk er irriterende. Språk har vel alltid vært i endring, og det som vi tror er riktig og «autentisk» var ikke nødvendigvis det for 50 år siden.

    Fyttekatta altså. Jeg tar avstand fra min egen språkharselas. Det er jo dødsirriterende! Kommiterer meg til språkliberalisme nå.

  4. Tilbaketråkk: Human relations (HR) « annspan

Legg igjen en kommentar

