Buuu! Det er MEG det er synd på

Lederen i SU Mali Steiro Tronsmoen (født 1983)  frykter at ungdommen blir ofret i pensjonsoppgjøret, og sier til Klassekampen i dag:

– Det er vi unge som rammes hardest.

OG:

– Velferdsstaten er avhengig av at ungdom ønsker å utdanne seg og ta seg jobb der, det er ingen selvfølge om man angriper pensjonen våre.

Blir det pensjonsreform er det altså fare for at ungdom, i alle falll SU’ere, går rett fra ungdomsskolen og på uføretrygd.  Og noen andre også: Tone Moen, sykepleier og nesteleder i Unios studentforum sier til KK at det kan bli vanskelig å rekruttere uten en like god  pensjonsordning som i dag.

Det var ikke pensjon Meland Konsernet tenkte på den gangen Konsernet begynte å jobbe fulltid for rundt 10 år siden. Fortsatt må Konsernet medgi at fokuset på pensjon har vært svakt. Vi skjønner nå at å ikke jobbe hadde vært et bedre alternativ.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Buuu! Det er MEG det er synd på

  1. Det er vel snakk om å jobbe offentlig vs. å jobbe privat, ikke å jobbe vs. å gå på uføretrygd. Gode pensjonsordninger ER jo et godt argument for å jobbe i offentlig sektor. Men skal sies at du er en jævla KJEDELIG FYR hvis du velger arbete etter pensjonsordning.

  2. Jeg tviler på at 23-åringer tenker så veldig på pensjonsordning når de velger jobb. Jeg har ikke begynt å tenke på det ennå, og jeg er, ehem, noen få år eldre.

    Om 23-åringer vurderer slikt tror jeg de passer godt til å jobbe i det offentlige. Det må bli i Justervesenet. Som revisor.

  3. Etter flere år med rekruttering, har jeg tilgode å få spørsmål i det hele tatt om saken – enten det er fra velutdannede eller ikke.

Legg igjen en kommentar

