Jævla sossialistblekke!

Dette er en evergreen i mailkorrespondanse mellom meg og Dagbladet.no-lesere.  (Andre evergreen finnes også, commie er vanlig.)

Jeg er egentlig ganske fornøyd med slike e-poster. Jeg kan nok neppe kalles sosialist, så jeg ler og tenker at jeg kanskje har gjort noe riktig i dag også når folk oppfatter det slik. Bjørn Stærk, min favorittblogger, svarte slik på bloggen sin her om dagen:

Ekte sosialister leser ikke Dagbladet i gledesrus. Virkeligheten er at de store mediene i Norge er prinsippløse, de velger vinklinger som fungerer bra på TV og avisforsider. I blant favoriserer disse vinklingene venstresiden, andre ganger høyresiden. F.eks. er FrP flinke til å bruke dette.

Jeg burde kanskje ikke være enig i dette heller.  Men jeg er så enig.

4 kommentarer

Lagret under Uncategorized

4 Svar til “Jævla sossialistblekke!

  1. taxi-sjaføren

    Nei, du bør ikke være enig med noen som (på ikke-tautologisk vis) fastslår avisenes prinsippløshet i første leddsetning, og antyder et klart og entydig prinsipp som avisene følger i andre leddsetning.

  2. Viggo

    Nyhetsdekningen til de store mediene ligner vel i hovedsak det Nina Witoszek kaller «horevenstre». En salig blanding av multikulti, erogene soner, svinedyrt «must-have-interiør», brystimplantater og stoff om fattige og utstøtte som avsluttes med den faste vinspalte.

    På lederplass og annet redaksjonellt stoff er utvannet, sosialdemokratisk PK. Aftenposten er verst.

    Dagbladet har jo dessuten Marie Simonsen. Norges mest uttalte borgerlige paternalist. En sann hater av det folkelige, norges i særklasse mest intolerante kommentator. Sosialist og humanist, selvfølgelig.

  3. Munin

    Problemet er vel, som Bjørn Sterk sier, at fobier kan kureres med kunnskap. Legger man dette som grunnlag for debatten, så blir det fort litt tørt og kjedelig.

    De som da fniser av andres fobier kalles gjerne sosialister av de som har slike fobier.

Legg igjen en kommentar

