Frampeik

Gamle brev fører stadig til avsløringer. Hvor hadde Hamsun-forskninga stått uten Knut Hamsuns brev?

Før helga fikk jeg et brev internposten på jobben, i en sjelden, brun konvolutt kom noen forfalte regninger i det som på dagbladsk heter «intern post» (det kan jo også være riktig). De fleste sender email nå om dagen, og siden vi har flyttet fra 9 til 2 etasjer er det lite behov for å bruke internpostkonvoluttene.

Noen gjør det fremdeles, og for første gang føler jeg at jeg virkelig har bruk for det vi lærte i norsken på skolen om frampeik (ja, jeg hadde nynorsk.) Disse hadde hatt interpostkonvolutten før meg:

Jon Haaland – slutta

Dag Kullerud – jobber nå i Aftenposten

Odd Anthonsen – slutta

Arne P – død for mange år siden

Erling Ramnefjell – slutta

Brit Skrøvseth – slutta

Sporten – finnes fremdeles

Svein Gjeruldsen – havnet på slottet

Personalkontoret – tror ikke det finnes

Tore Stangebye – er konsernsjef i dag

Lønningskontoret – tja, i den grad det kan kalles et kontor

Søster Bjørg – jada, hun har slutta

Åge P. Christiansen  – slutta for mange år siden, lagde hodejegerne.no

Reidar Lundqvist -pensjonert

Anders Giæver: Feature – jobber nå på Twitter

Anvisningskontoret – ???

Gro Møllersta – slutta for mange år siden, lagde hodejegerne.no

Anders Skogvold – slutta

Knut Jensen – plasstillitsvalgt på trykkeriet

Solveig Waarstulen – slutta

Lønningskontoret – finnes altså muuuligens

Tillitsmann i grafisk – på hengende håret

Lønn – eh, uklart

Tone Løvlien – finnes fremdeles

Bokholderiet – hæ??

Også:

Astrid Meland

Hva betyr dette, dere som fikk med dere norskpensumet? Er jeg neste på lista? Død? Får jeg AFP? Eller skal jeg bli søster Astrid? Hjelp!

DSC00592

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Frampeik

  1. Jon Henrik Gilhuus

    Hyggelig å ha kjent deg.

  2. Har du ikke svetta bort i USA ennå?

  3. Internpost ja… Skumle saker. Det som irriterer meg mest er at jeg aldri har sånne dingser til å lukke dem med, så blir til at jeg bruker tape, og da blir de jo egentlig litt ødelagt.

  4. Bruker du internpost? Her har det mer eller mindre gått helt ut av bruk det siste året. Folk scanner inn alt mulig og sender.

Legg igjen en kommentar

