Burkafeminisme

I Danmark er det flertall for å forby burka. Dermed må de rundt seks burkabrukerne som man har klart å hoste opp i landet, gå over til hijab.

Det er altså ganske lett å harselere med det lovforslaget, som det ikke er særlig bruk for i det hele tatt.

I den andre endan av slørdebatten finnes det også mye man kan latterliggjøre. For eksempel den amerikanske forfatteren og feministen  Naomi Wolf, som er sitert i siste Weekendavisen om sitt besøk i Marokko hvor hun dekket kroppen og hodet.

»Jeg bevægede mig gennem markedet – mine brysters kurver var tildækkede, mine bens former var glattet ud, og mit lange hår fl øj ikke om mig – og jeg fi k en ny følelse af sindsro. Jeg følte mig, ja, på en måde, fri.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

