– Why you don’t wear make up?

Jeg er på det som viser seg å være Årsmøte i foreningen for brukere av spisse sko i Armenia. I tillegg skjer det et par ting med noe grenser og protokoller og greier, har jeg hørt, men det er dette spørsmålet som jeg fikk fra make up-skole-lærer Madelene her om dagen jeg har festet meg ved. Hun satte seg ned, så alvorlig på meg og spurte:

– Hvorfor bruker du ikke sminke???

Jeg: – Ehh, hhh. Vet ikke?

Jeg kunne jo ikke fortelle henne at jeg faktisk hadde prøvd litt å sminket meg den morgenen.  Jeg fikke en flaske dyr, italienskimportert bodylotion av henne. Her er hun i midten:

DSC_0082

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “– Why you don’t wear make up?

  1. Jussi

    Astrid, du var spesielt vakker den kvelden du brukte synlig sminke.

    Armenske kvinner er kjent for å aldrig vise seg utenfor hjemmet usminket. Selv om de bare skal til postkassen etter morgenavisen tar de på sminke og høyhelete sko.

Legg igjen en kommentar

