Pigg av

I april sa helseminister Bjarne Håkon og Folkehelsa at 13 000 døde nordmenn var worst case svineinfluensa-scenario.

Han og media fikk kritikk for skrekktallene og skrekkoppslagene.

Nå er svineinfluensaen tilbake. Helseministeren er utskiftet, men i løpet av uka har hun gått fra å anbefale noen å vaksinere seg til alle.

Hun og media får kritikk for skrekkoppslagene.

Etc.

Etc.

Etc.

Slik fortsetter det.

Det eneste positive med svineinfluensaen er at man har en unnskyldning for å gå rundt og stinke sprit på jobb.

At influensaen sluker all oppmerksomheten er ellers kjedelig for Meland-bloggen, som lengter etter heftig midtøstenkrangling eller noe mer fra Georg Apenes.

Det er godt å vite at alt snart blir bra igjen. Audun Lysbakken skal ta over ansvaret for integrering. Det kan bli riktig så underholdende framover.

Konsernet skal ta vaksiner forresten. Fra å ha latterliggjort hysteriet i april er nå Konsernet redd for å bli syk og dø.  Utad juger vi og sier at vi gjør det for å statuere et eksempel mot vaksineringspanikken.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Pigg av

  1. Vent noen dager med å bli prinsipiell, så slipper du å statuere eksempel. Vent noen til, så er sjansen der for at stemningen snur igjen…

    Ellers er jeg glad for at du nevnte Apenes. Det gir meg anledning til å gjøre oppmerksom på at Skepsis gjorde forsøk på å gjenopplive «bornert» før ham. Jeg oppdaget at vi brukte ordet i en artikkel i 1997.

    Vi er blitt alt for verbalt tilbakeholdne de siste årene. Mulig vi må melde oss på kurs hos Trond Berg Eriksen.

  2. Cassanders

    Jeg har ingen engstelse for at vaksinens komponenter skal representere noen som helst helserisiko det er grunn til å bekymre seg over.
    Jeg hadde likevel bestemt meg for ikke å ta vaksinen fordi jeg vurderte risikoen for alvorlige komplikasjoner av sykdommen som minimal for meg selv.

    Nå vil jeg likevel ta den, ikke fordi jeg mener jeg selv trenger den, men for å bidra til at gruppebeskyttelsen forhåpentligvis kan nå et nivå hvor vaksinen kan få antiepidemisk effekt.

  3. Bernt

    På diverse avstemninger på nettavisene er fra 51 til 70% som sier at de IKKE skal ta vaksinen. Isåfall burde det ikke bli noen kø når den er tilgjengelig for alle. Eller mon tro om disse konspiratorikerne feiger ut og tar den «for sikkerhets skyld» likevel? Uansett kan det være lurt å ta den på grunn av gruppebeskyttelsen når så mange har bestemt seg for å opptre irrasjonelt.

  4. Det blir ikke rare gruppebeskyttelsen om få tar den…

    Det er vel ellers noe av problemet med influensavaksiner. Eventuell gruppebeskyttelse er ikke så fryktelig stor.

    Så vi får evt ta den med tanke på den egenbeskyttelsen som ligger i det, og håpe på at sekundærbeskyttelse mot kraftige utfall i det minste slår til. Og så er det mindre sjanse for at det er akkurat vi som bringer smitten videre.

  5. Ooh. Konsernsjefen erter på seg pandemisk vaksinefryktende i dag. Fine artikkelen.

    Jeg noterer gledestrålende at noen i kommentarfeltet allerede har fått med den kombinerte Michael Jackson-svineinfluensa-teorien fra i sommer.

    Da kan jeg lese kommentarfelt i kveld og kalle det jobb…

Legg igjen en kommentar

