På teppet På teppet

Klassekampen er i ferd med å bli et menighetsblad for Rødt, det blir mer og mer forutsigbart og kjedelig, sier kritikerne nå om dagen. De mener sjefredaktøren har knelt for AKP ml-kreftene i avisa, og peker på at han ansetter folk fra ytterste venstreside i politikken, mens avisas beste journalist er i ferd med å slutte.

Jaja, dette er ikke min hovedbekymring, jeg håper på en mer parodisk avis i månedene som kommer, det kan bli gøyalt.  Den gamle RU-lederen som har begynt i avisa har jo allerede vist strålende takter.

Det som virkelig bekymrer meg altså, det er På teppet, spalten som gjør narr av utsagn og oppslag i avisene. Denne morospalten pleier å slå til, men nå er den blitt såpass svak at Meland-bloggen vurderer å lage en kritisk spalte som heter På teppet På teppet der vi henger ut svakheter i På teppet. I går skrev På teppet for eksempel:

Overdriver neppe

Vår populære konkurranse Årets understatement fikk en soleklar favoritt i denne ukens Kvinner og Klær. Der er Karl Ove Knausgårds kone Linda intervjuet om samlivet med mannen bak den seks bind lange dramatiserte mimringen Min Kamp.» Han har vanskelig for å være i nået og nyte det», sier Linda. Ja, det er det vel visse ting som tyder på, ja.

På teppet På teppet kommenterer:

It’s just not funny. Alle som har lest Min Kamp lengter etter å vite mer om hvem Linda er og hva hun mener om livet med Knaus, bøkene han har skrevet og uthengingen av henne. Ja, det er faktisk slik at vi til og med vurderer å kjøpe Kvinner og Klær denne uka for å lese hele intervjuet med henne. Og hennes kommentar til det faktum at Karl Ove går og kjeder seg når han er sammen med henne og barna i skogen, ja den er også interessant, for vi lurer jo på om hun oppfatter det slik som vi lesere.

Dom: Dettte nærmer seg Ny tids tabloidtoppen.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “På teppet På teppet

  1. Svein

    Hvem er denne Knausgård alle snakker om?

  2. Sprudlum

    Ahem..

    Er det udannet å nevne at Dagbladet dagen før (fredag 16.) brukte 2 hele sider på omtale av intervjuet i KK, plassert i den såkalte ‘Kultur’-seksjonen, rettere benevnt ‘Kjendis’-seksjonen ?

    En hel side er benyttet til et portrett av Knausgård selv (vi vet hvordan han ser ut etterhvert), mens en spalte er benyttet til 5 små faksimili av KK’s intervju med konen Linda Boström. Her har jo Dagbladets Kultur/Kjendisredaksjon forsømt seg grovt – hva med et eget intervju ?

    Enig med deg : når Knausgård forteller uforstyrret i 6 bind, er jeg og interessert i hva konen kan ha å si, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på KK her.

    Svein : nå har jeg en Knausepause etter bind 2, men det er det jeg regner med å finne ut etter bind 6..

  3. Alle ville selvsagt ha intervju med Linda Boström, men de fikk det ikke. Litt pussig at hun stiller opp i et dameblad, men ikke så pussig likevel. I damebladene får de ofte bedre kontroll på artikkelen, tror jeg, samt proff styling og slikt.

  4. Mina Hauge Nærland

    Jeg tror den lille replikken om vansker med å være i nået og nyte det spiller på, eh, problematikken i bind 4. Jeg smilte iaffal🙂

  5. Ah, har du lest firer’n? Kanskje det er mer åpenbart da. Jeg er jo treig her. Men uansett, På teppet skal granskes nøye i På teppet På teppet framover. Det er nemlig flere tegn på at spalten ikke er så artig lenger.

  6. Mina Hauge Nærland

    Knausgårds «problem med å bli i nytelsen»/nyte nuet slik det fremstilles i nr. 4 er behørig tematisert i de fleste medier. Trenger ikke ha lest boka🙂

  7. Jojo, men nå må vi holde oss til saken og være enige med Meland Konsernet som driver en granskende På teppet På teppet-spalte her. Det blir ikke vakkert.

Legg igjen en kommentar

