Praktiske klistrelapper tilgjengelig nå også for mine lesere!

Det er Tom Scott som har tatt på seg jobben i England, han har laget advarsellapper for avisstoff, og har også begynt å klistre lappene på avissider som han finner på t-banen.

Hvem som vil ta jobben med å klistre i Norge er fortsatt ukjent, men sannsynligvis er det en av Meland Medias lesere, som allerede bruker en god del tid på å avsløre hvor korrumpert Konsern Sjefen er, hvor mye Wikipedia-kopiering som foregår, samt oversetterfeil og politiske slagsider. For å lette jobben legger jeg ut en del av klistrelappene her, det gjenstår nå bare å finne klistrepapir til skriveren (folk kan engelsk, det er i alle fall min erfaring).

Her er en utskriftsvennlig PDF.

Hvordan dette skal løses for web, det får dere finne ut selv.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Praktiske klistrelapper tilgjengelig nå også for mine lesere!

  1. Tom Scott er helt fabelaktig! Jeg liker alt har gjør så godt at jeg blir litt fjortisforelsket i ham hver gang jeg hører om noe nytt. Så takk for den.

  2. Nuvel, Wikipedia har faktisk som hovedregel at påstander skal være «sourced», bortsett fra det helt opplagte som at regn er vått.

    Wikipedia har også et forbud mot såkalte «weasel-words» av typen «some people claim».

  3. Jeg elsker Wiki, Konrad, men det er vel en del citation needed der.

    For journalister er det nesten umulig å ikke «kopiere Wikipedia» som leserne stadig tror vi gjør. Det er jo artikler om alt på Wiki. Jeg forsøker faktisk å vente med å gå inn på Wiki noen ganger, men jaggu vanskelig å skrive om noe som ikke står der.

  4. ….og da får man fort et sirkelbevis: Dagbladet er jo en «reliable source» som WP-artikler kan ref.

  5. ja sant. Av og til er jo kilden en artikkel jeg har skrevet selv!

  6. Karl

    Hva skulle Wikipedia gjort uten avisene… og omvendt. Men jeg gjetter på at Wikipedia er enda mer avhengig av avisene enn journalistene er av Wikipedia.

  7. Brevity is the soul of wit. – stolen from Bill Shakespeare😉

Legg igjen en kommentar

