Vittig: Selvhøytidelige akademikere blir humorister igjen

Det har gått litt trått for Harald og Bårds Storbynatt denne høsten. Forrige helg angrep Kjetil Rolness NRK-komikken i Dagbladet, han skrev at de fleste som ser på Storbynatt er født før 1959 (selv er han født i 1961). Det skulle vel være en vittig fornærmelse det da, bare gamliser (som ham) ser på. Det er noe innviklet metagreier her som jeg ikke helt får taket på. Rolness kritiserer noen for å ikke være morsomme, forsøker selv å være morsom i innlegget, men er det ikke. Ikke han heller.

For jeg synes også Storbynatt har vært bare halveis, én artig skjetsj i hvert program er kanskje litt lite. Men nå ser jeg potensiale igjen. Jeg tror de er på vei ut av uføret. Harald Eia har svart. Kjempegøy! Om de fortsetter med denne selvhøytidelige ad hominem-argumentasjonen kan de faktisk bli morsomme igjen, alle sammen.

Takk for god underholdning. Endelig! MER! Vi vil ha mer!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Vittig: Selvhøytidelige akademikere blir humorister igjen

  1. OK, de glimter til innimellom, men hvor morsomt er det egentlig å snakke med tullestemme? 1 gang, 2 ganger OK, men hver eneste gang?

    Å debtattere dette i Dagbladet er kanskje det morsomste (ufrivillige).

  2. Personangrep er ordentlig gøy. Utfordringen er å fremstå saklig og moden mens du gjør det. Jeg har masse flotte triks, det er bare så sjelden jeg føler meg berettiget til å bruke dem.

    Eia og Rolness er tydeligvis begge drevne personangripere, men det er som du sier Eia som setter inn dødsstøtet. Og han fortjener plusspoeng for ikke å bare insinuere at Rolness er lat og udugelig, men si rett det ut. Modig. Retorisk blitz krieg.

  3. Svein

    Mjaa, skeptisk. Det forsvaret de skrev for kyllingstuntet var mye bedre. Det holdt nesten mellomfagsnivå!

Legg igjen en kommentar

