Da Yahoo ga ut innholdet sitt på papir

Lest i dag:

Jan Omdahl kommenterer avgangen til Yahoos sjef Jerry Yang. Noe av årsaken til at det går så dårlig med Yahoo er at de er et gammeldags web 1.0-selskap, mener Omdahl. Jeg ante ikke at de ga ut innholdet sitt på papir tilbake i steinalderen (1995). Morsomt! Forresten har de fremdeles den beste nyhetstjenesten på nett. Yahoo News har nemlig levende deskere og redigere, og autogenereres ikke som Google News.

På bloggen Gawker skal de ansatte nå få betalt etter antall sidevisninger de genererer per måned. De får en fastlønn i bunnen. Det samme betalingsopplegget finnes på Wonkette, Gizmodo og Defamer. Journalism.co.uk skriver at de ansatte må generere 400 000 sidevisninger for å få ut bonus.

Dagbladet skriver at Åslaug Haga har blitt tynnere i sykemeldingsperioden. Det glemte Meland Media helt å nevne i går, men det stemmer selvsagt at konsernsjef i Meland Gruppen, som følger Åslaug Jagas opplegg, også har blitt myyye tynnere.

Dagbladet har dessuten begynt å snakke som medlemmer i Høyre! Her er dagens minileder med tittelen «Partikultur»:

Georg Apenes ble ekskludert fra Fredrikstad Høyre, fordi han sa sin ærlige mening om lokallagets førstekandidat.

Endelig fant Høyre og FrP noe de kan enes om. En stalinistisk partikultur.

Ånestli! Dette ligner Apenes’ egen overdrivelse fra i går da han mente han hadde vært utsatt for en Moskvaprosess. Det må være smerten/gleden over problemer innad i Høyre som visket ut de ellers så solide historiekunnskapene.

Om Obama får PC i det ovale kontor blir han den første. Han må visst også slutte med sms’er når han blir president, for alt skal arkiveres, ifølge NRK.no.

Hørt i dag:

Sufjan Stevens-channel på Jango. Snart kommer en av julesangene hans.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Da Yahoo ga ut innholdet sitt på papir

  1. Da jeg leste Yahoo-saken, merket jeg straks at jeg ble litt bekymret for hva som vil skje med Yahoo-eide Flickr hvis det går utforbakke. Jeg husker at jeg opprinnelig opprettet en Flickr-konto for å ha en lett tilgjengelig sikkerhetskopi av mesterverkene mine. Må jeg nå begynne å laste ned alle bildene mine fra Flickr fordi det er sikrere å ha dem på pc-en? Jeg setter selvsagt pris på ironien, men håper likevel at jeg slipper…

  2. Det mest irriterende med Flickr er at man må logge inn med Yahoo. Jeg har også noen bilder der. Kanskje vi må printe dem ut på papir (!!) for å beholde dem? Jeg går for ekstern harddisk.

Legg igjen en kommentar